21. marts

Nu er klokken så 21.35 mandag aften og vi har været i Venedig.

Vækkeuret ringede i morges 5.45, idet vi skulle være klar til at gå op til bussen 6.45, afgang kl.7.00 oppe fra tankstationen. Alle mødte rettidig, og vi kom af sted 7.05 vil jeg tro.

Busturen til Venedig gik fint. Det tog 3½ - 4 timer, idet vi holdt en rast på ½ times tid undervejs. Her kunne folk købe lidt drikkelse eller mad, hvis de havde lyst til det og få tisset af.

DA vi kom til Venedig fulgte vi i starten med et engelsk rejseselskab, hvor guiden var en bekendt af Maibritt Melkær, som var guide for os.

Se video fra ankomsten

Hun er jo dansker, men lever sammen med en italiener, som hedder Albino, og hun har boet her i 2½ år og taler godt italiensk. Og disse englændere fulgtes vi med på en sejltur, der var bestilt til os, ind til Markuspladsen.

Se video fra Marcuspladsen

Derefter blev vi enige om, hvornår vi skulle mødes igen, nemlig kl. 17.30, og så kunne vi ellers gå rundt på egen hånd.

Sukkenes bro

I starten fulgtes vi med Lone og Chr. og var inde på en bar og få 2 capuchino og 2 små fadøl, 0,2 ltr., og de kostede 24 euro, eller ca. 180 kr.

Derefter gik vi hver for sig, og Jytte og jeg gik tilbage til Markuspladsen, hvor vi tog Laporettoen, linie 1, som er byens vandbus og sejler ad Canal Grande fra Piazale Roma via Rialtobroen til Markus pladsen.

Med denne vandbus sejlede vi gennem hele Canal Grande og lagde til ved hvert eneste stoppested, og stod så af ved Hovedbanegården.

Lige der i nærheden havde Jytte set en fortovsrestaurant, dvs. ud til kanalen, hvor vi fik pizza og øl. Det smagte rigtig dejligt.

Derefter med ”bussen” igen tilbage til Markuspladsen, hvor vi endte ud for Hotel Danieli, hvor sat og fik en drink, og Jytte fik en stor italiensk portionsis, og efterhånden samledes alle danskerne, fordi vi jo havde aftalt, at vi skulle mødres her senest kl. 17.30, hvor der var bestilt en speciel vandbus til os tilbage til busparkeringspladsen. Bussen var der præcis kl. 18.00 som aftalt, og turen gik atter hjemad mod Gardasøen.

Ankomst lidt i 9, mandag aften. Derefter servicering af campingvognen med vand m.v., dagbogsskrivning osv. Og så på hovedet i seng.

I morgen skal vi biltur over til en vinbonde på den anden side af Monte Balso, hvor jeg har forstået, vi skal op at køre på små bjergveje. Vi skal være klar kl. 9.00. Slut for nu.